الفضل للربيع العربي في إزاحة هؤلاء الستة

الفضل للربيع العربي في إزاحة هؤلاء الستة

الثلاثاء، 3 فبراير 2015

أغاني الثورة

ــــــــــــــــــ
أغنية أنا بحبك يا بلادى_ثورة مصر
* أغنية "بحبك يا بلادى" غناء رامى جمال وعزيز الشافعى ، كلمات وألحان عزيز الشافعى توزيع وسام عبد المنعم 

ـــــ كلمات أغنية "أنا بحبك يا بلادىــــــ
(نقلا عن المصطبة)


يابلادي .. يا بلادي.. أنا بحبكـ يا بلادي.. يابلادي .. يا بلادي أنا بحبكـ يا بلادي/ قولوا لأمي متزعليش .. وحياتي عندك متعيطيش/ قولولها معلش يا أمي .. أموت أموت وبلدنا تعيش/أمانه تبوسولي ايديها وتسلمولى على بلادي/ يابلادي .. يا بلادي.. أنا بحبكـ يا بلادي.. يابلادي .. يا بلادي.. أنا بحبكـ يا بلادي/ في جسمي نار ورصاص و حديد .. علمك في ايدي واسمي شهيد/ بودع الدنيا وشايفك .. يا مصر حلوه ولابسه جديد/ لآخر نفس فيا بنادي .. بموت وأنا بحب بلادي/ يابلادي .. يا بلادي.. أنا بحبكـ يا بلادي.. يابلادي .. يا بلادي.. أنا بحبكـ يا بلادي/ طايرين ملايكه حواليا طير .. لحظة فراقك يا حبيبتي غير/ همشي معاهم وهسيبك .. وأشوف يا مصر وشك بخير/ قالولى يلا ع الجنه .. قولتلهم الجنه بلادي/ يابلادي .. يا بلادي.. أنا بحبكـ يا بلادي.. يابلادي يا بلادي.. أنا بحبكـ يا بلادي
Sout Al Horeya صوت الحريه Amir Eid - Hany Adel - Hawary On Guitar & Sherif On Keyboards
ــــــــــ من أغاني الثورة ــــــــــ

آسف يا ريس: "فاكر اهل الدويقة .. فاكر قطر الصعيد طب سرطان الخضار .. والعيشة الغلية نار .. والمعبر والجدار ..وللا الفكر الجديد" غناء : محمد النحاس كلمات : محمد السيد اخراج: وائل عبدالله 
فرقة كايروكي 
اثبت مكانك هنا عنوانك غناء فرقة كايروكي/ كلمات الأغنية

عايدة الأيوبي 
*ياه يا الميدان كنت فين من زمان  فرقة كايروكي وعايدة الأيوبي
في كل شارع في بلادي .. صوت الحرية بيناديكلمات الأغنية / غناء هانى عادل وأمير عيد
أغاني أخرى لفرقة كايروكي 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق